mandag 1. juli 2013

Bokanbefaling til barn

Arvingen er som treåringer flest; full av følelser som ikke alltid er like enkle å få styring med. Jeg har lenge tenkt at jeg skulle finne ei bok som handlet om følelser, sånn at vi kunne snakke litt om dette. Det ante meg at det kunne bli fint for ham, og gjett om jeg er glad jeg fulgte min magefølelse. 

Denne boka fant jeg på Coop Obs og jeg er så fornøyd! 

Du finner den også her hos Schibsted forlag. Den er en del av Smarte små-serien, og jeg kommer garantert til å kjøpe flere av bøkene. Innlegget er absolutt ikke sponset, jeg bare virkelig likte denne boka. Vi fikk klatrestativ i hagen nå i vår, og til dags dato har ikke Arvingen turt å renne ned sklia. Det har gått for fort og han har heller klatret opp og ned. Men. Etter å ha lest boka, og etter at jeg spurte om han husket hvor stolt hun jenta i boka var når hun var så modig at hun turte å prøve, så satte han utfor! Og det lykkelige ansiktet som lyste opp når han fikk til - turte - var fantastisk. Han sprang til pappaen på verandaen og ropte "pappa, mamma bare sa at jeg kunne være modig, og så rant jeg ned!". Det var så nydelig at jeg burde skrevet et eget innlegg..! :) Som mamma er jeg veldig glad for at vi har lest den sammen. Det er enklere for meg å vite hvordan jeg skal formulere meg i ulike situasjoner med ungene. Den er anbefalt fra 2-6 år, men også Sjefen setter veldig stor pris på boka. Jeg har referert til den flere ganger også sammen med ham (som fortsatt er ettåring) og det er rørende å se det bekymringfulle ansiktet hans når vi snakker om de andre ungene i boka som er trist. Løp og kjøp! 

6 kommentarer:

  1. Bøker er fint, enten man er liten eller stor. I selskap med en bra bok er man aldri alene.

    Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er helt sikkert og visst :)

      Slett
  2. Hørtes ut som en veldig fin bok! Her leser vi også masse, lillegutt har vært kjempe glad i bøker siden han var veldig liten og jeg synes det er så koselig å lese for han :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, friluftsliv og bøker (og sunn mat) er antakelig mine fanesaker med ungene ;) Jeg elsker å lese for/med dem, og det har heldigvis smittet over kan det virke som :)

      Slett
  3. Den boka har vi og. Fikk i bokklubben. Fin bok som forklara veldig fint det der med følelsa :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg likte den veldig godt :)

      Slett