tirsdag 11. juni 2013

Kuleste pannekakene

Når Arvingen og Sjefen invaderer bakeskuffa inne på kjøkkenet og finner den blå konditorfargen, er det veldig fint å få være kul mamma som sier ja og ikke nei. Vi bestemte oss for å lage pannekaker til lunsj. Og ikke bare vanlige pannekaker, må vite. Her snakker vi skikkelig kul mamma, altså.

For vi lagde blå pannekaker! Av HELE flaska!

Det vil si, røra ble mer turkis enn blå.

Og pannekakene ble mer grønne enn turkise.

Det var litt rart for Arvingen at de blå pannekakene ikke ble blå, men de smakte så godt at det ble fort glemt. Til tross for at jeg brukte plantemargarin i stedet for smør, og halvparten grovmel i stedet for hvetemel.

Det kan anbefales!

Og tenk så fint å dra opp noe sånt i en barnebursdag, eller som belønning for å ha gått langt på tur, eller bare ta med seg en boks med disse ut på verandaen for å kose seg sammen ute? Ungene var veldig begeistret, og for å være helt ærlig så syns i grunn også de voksne i husstanden at dette var stas.. :)

9 kommentarer:

  1. Ha ha, det er den mest psykedeliske pannekaken jeg har sett noen gang! Sikker på at storebror hadde spist enda flere enn han vanligvis gjør (og det er maaaange)! Skal testes :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, herlig med litt faguttrykk innimellom..innså plutselig at jeg kanskje burde engste meg for hva du er i stand til å "lese mellom linjene" med den skremmende utdannelsen din.. ;)

      Slett
    2. Ingen fare. Det foregår myyyyee merkelige greier her i huset som ikke egner seg for videre fortolkning... ;-)

      Slett
    3. Godt å høre! Det er ikke alt som bør opp og fram ;-)

      Slett
  2. Haha... Enda bra at fargen ikke smaker noe, for det så ikke veldig godt ut :P
    Rart det der med farget mat... Jeg lagde rosa rundstykker for å få lille prinsessa til å spise brødmat... Det funket det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg syns i grunn ikke det var så avskrekkende å spise - men så hadde jeg jo fått gradvis tilnærming, og det er jo suksessfaktor i seg selv.. ;) Jeg har lovet gutta boys at vi skal lage rosa røre neste gang..! :)

      Slett
  3. Oi! Det så ehm... skummelt ut? hehe... Gøyt for ungene da!

    SvarSlett