søndag 30. juni 2013

En klapp på skulderen

Egentlig hadde jeg tenkt å skrive en aldri så liten oppdatering om hvordan livet arter seg med tre tette, små gutter, men siden Mini dupper i hengekøya, de bare beina til Sjefen fortsatt stikker ut av vogna og Arvingen er ute med hørselvern på hodet og blander betong sammen med pappaen er jeg redd det ville blitt et heller unyansert, ikke helt sannferdig og ganske kjedelig innlegg. Jeg mangler inspirasjon, kan en si. Det er litt for fredelig her i stua. Så da blir det en heidundrende regle med selvskryt i stedet for. 

Aller først: Jeg har kommet inn på ernæringsstudiet til høsten - jippi! Det gleder jeg meg virkelig til, mange fra forrige studie skal også fortsette der, og som søsteren min så fint har sagt: "endelig et matnyttig studie som faktisk er litt interessant for oss andre å høre om!".. Sist, men slett ikke minst; jeg fikk B på eksamen i folkehelsearbeid! Jeg er knallfornøyd! Og siden ingen andre klarte å få A sier jeg til meg selv at den uhøytidelige klasseevalueringa etter gjennomføring var ikke bare preget av dårlig selvtillit. Jeg mener fortsatt at oppgavene i del 2 ikke stemte overens med undervisninga, og viktigst av alt var at det manglet representativitet når det kom til pensum. Det er surt, men sånn er det. Jeg kunne godt ha tenkt meg til en A, men med tanke på de heller kummerlige forhold hva angår studietilværelse i dette hjemmet så er jeg veldig, veldig stolt over hva jeg har fått til, og ganske så kry over hva vi får til sammen som familie. Jeg smiler mitt bredeste smil, og applauderer. Uten blygsel og dårlig samvittighet. Jeg har vært flink. Rett og slett. 

Godt jobba, Elin!

7 kommentarer:

  1. Gratulerer med studieplass og fin karakter! :-) Å spise riktig mat er viktig. Jeg tror mange av folks fysiske og psykiske problemer kunne vært løst, dersom de hadde hatt riktig ernæring.

    Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Det tror jeg du har veldig rett i, ta diabetes som eksempel, kostholdsregulering og fysisk aktivitet er en vesentlig del av behandlingen.. :)

      Slett
  2. Klapp på skulderen er på sin plass! Å i det hele tatt gjennomføre mens man er hjemme med tre små fortjener skryt :-) Grattis!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, du, det syns jeg også ;) Tusen takk! :)

      Slett
  3. Gratulerer med flott karakter og studieplass!!! Dette må du vere stolt av - med tre tette (og framleis små) er dette kjempeimponerande!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Liv Janne! Jeg er jo ganske stolt da... :-) Selv om det føles litt merkelig å skulle skryte sånn av egne prestasjoner..

      Slett
  4. Gratulerer!! Det e lov å vær stolt! Koffer ska man ikke få lov te det? Ernæringstudie... det har æ vurdert å studer. Men regna med det e stor pågang av søkera. Æ ska no uansett kanskje prøv å søk te neste år... kanskje... :)

    SvarSlett