torsdag 21. mars 2013

Borte vekk

Arvingen kommer inn på kjøkkenet mens jeg står og skreller poteter. Han har tatt med koppene som han og Sjefen fikk i storebror-gave hos et vennepar. Han ser en smule bekymret ut, og jeg spør hva det er han tenker på. Han snur koppene opp-ned og sier lettere fortvilet at bokstavene ikke lenger er der de skal være.

Jeg trenger to sekunder før jeg kobler hva det er han snakker om. Koppene er nemlig helt like, så jeg hadde skrevet forbokstavene deres på undersiden med merkepenn - eierforhold er viktig må vite - og nå hadde han altså oppdaget at bokstavene var borte.


Jeg svarer som sant var, at de sikkert hadde blitt borte i oppvaskmaskinen, og at jeg kunne forsøke å skrive nye bokstaver med en annen tusj. Da går Arvingen bort til oppvaskmaskinen før han snur seg mot mammaen og sier: "Jeg skal åpne og se om jeg 
finner bokstavene, jeg".....

:-)

5 kommentarer:

  1. Hehe , vi flirte litt her i stua, måtte lese høyt til gubben :)

    SvarSlett
  2. Ja, det kommer noen gullkorn i løpet av dagen..vi er heldige :)

    SvarSlett